Основната структурна форма на герба се поставя,най-горе в ляво, придружена от името на органа.
Използват се снимкови изображения, графики и др. за да се подсили ефектът на посланията.
Всички използвани елементи се съчетават според изискванията на Наръчника за институционална идентичност.
В долната част на карето се поставят детайлите за контакт – телефон, e-mail, url и др.
Основната структурна форма на герба и името на органа, се разполагат долу вляво, винаги върху каре с плътен фон.
Височината на основната структурна форма на герба е най-малко 1/10 от височината на рекламния носител.
В рекламната визия могат да се използват фотографии, графики и др., за да се подсили ефекта на посланията.
Ширината на карето трябва да бъде равна поне на три от стандартните за изданието колони.
Височината се определя от обема на текста в обявата, но не трябва да бъде под 10 см. Печатното каре с обява за свободна позиция, винаги се отпечатва в черно-бяло.
Елементи
В карето най-горе в ляво винаги се поставя първо основната структурна форма на герба, придружена от името на органа. Под тях, централно подравнено се изписва длъжността на свободната позиция и референтния номер на обявата. Под длъжността, подравнени в ляво и дясно се поставя основният текст на обявата.
Шрифтове
Шрифта, който се използва в обявата е несерифен.